Kada Jūs galite gauti pagalbą Centre?

Kas yra smurtas artimoje aplinkoje?

Jūs galite gauti pagalbą Centre, jeigu Jūs patyrėte smurtą artimoje aplinkoje.

Artimų žmonių smurtą gali sukelti, pavyzdžiui:

  • Jūsų vaikinas arba mergina,
  • Jūsų vyras arba žmona,
  • Jūsų buvęs vyras arba žmona,
  • Jūsų globėjas, tai yra žmogus su kuriuo Jūs gyvenate. Globėjas Jums padeda kasdienybėje, pavyzdžiui, namuose,
  • Jūsų mama arba tėtis,
  • Jūsų brolis arba sesuo,
  • Jūsų vaikai,
  • Jūsų vaikų tėvai,
  • kitas žmogus, su kuriuo gyvenate.

Centre Jūs galite gauti pagalbą, jeigu Jūs patyrėte:

  • fizinį smurtą,
  • seksualinį smurtą,
  • psichologinį smurtą,
  • ekonominį smurtą,
  • nepriežiūrą.

Pagalbą Jūs galite gauti tada:

  • kai apie Jūsų patirtą smurtą mums praneš policija,
  • kai apie Jūsų patirtą smurtą mums pranešite Jūs pats.

Jeigu Jūs kreipsitės pagalbos, Centre:

  • Jus išklausys ir Jums padės psichologas.
  • Jums padės teisininkas.
  • Teisininkas galės atsakyti į Jums svarbius klausimus.
  • Pavyzdžiui, kaip nutraukti santuoką arba parengti dokumentus teismui.
  • Jums padės susisiekti su kitomis organizacijomis, kurios galės Jums padėti.

 

Kas yra apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderis?

Jeigu Jūs jaučiatės nesaugiai, pavyzdžiui, galvojate, kad kitas žmogus gali Jums trenkti, Jūs galite kreiptis pagalbos.
Pagalbos Jūs galite kreiptis į policiją.
Tada Jūs turite skambinti telefonu ir telefone įvesti numerį 112.

Kai policija atvyks pas Jus, ji pasakys, ar Jums yra saugu likti su kitu žmogumi.
Pavyzdžiui, ar žmogus, su kuriuo esate, gali Jums trenkti.
Tačiau policija gali nuspręsti, kad Jums yra nesaugu likti su šiuo žmogumi.
Tai reiškia, kad jis kelia Jums pavojų, pavyzdžiui, jis gali Jums trenkti.

Tada policija galės jam skirti apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderį.
Apie apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje orderį yra parašyta Lietuvos įstatyme.
Toliau jį vadinsime Orderiu.

Jeigu asmuo, su kuriuo gyvenate, kelia Jums pavojų, pavyzdžiui, nori Jums trenkti, jis gali gauti Orderį.
Kai žmogus, kuris kelia Jums pavojų, gaus Orderį, jis:

  • turės išsikelti iš vietos, kurioje Jūs gyvenate.
  • negalės bendrauti su Jumis ir kitais žmonėmis, kurie gyvena kartu su Jumis. Pavyzdžiui, Jūsų vaikais.

Šis Orderis galioja 15 dienų.
Tai reiškia, kad žmogus, su kuriuo Jūs jautėtes nesaugiai, negalės su Jumis gyventi ir bendrauti 15 dienų.

Per šį laiką Jūs:

  • galite kreiptis pagalbos.
  • galite pagalvoti, ką daryti, kad galėtumėte jaustis saugiai.

 

Kas yra nusikalstama veikla?

Nusikalstama veikla yra pavojinga.
Nusikalstama veikla reiškia, kad kažkas padarė nusikaltimą.

Pavyzdžiui:

  • kitas žmogus Jus apvogė,
  • kitas žmogus Jus užpuolė,
  • kitas žmogus vertė Jus mylėtis, nors Jūs to nenorėjote.

Nusikalstama veikla gali būti baudžiamasis nusižengimas.
Baudžiamasis nusižengimas yra, pavyzdžiui, smulki vagystė.
Pavyzdžiui, kai kažkas pavogia prekę iš parduotuvės.
Padarius tokį nusikaltimą, žmogus bus nubaustas.
Pavyzdžiui, žmogui reikės sumokėti už pavogtą prekę.
Tačiau žmogus nebus pasodintas į kalėjimą.

Nusikalstama veikla taip pat gali būti ir nusikaltimas.
Nusikaltimas yra rimčiau nei baudžiamasis nusižengimas.
Nusikaltimas yra, pavyzdžiui:

  • žmogžudystė,
  • kito žmogaus pagrobimas.

Tai yra labai rimta.
Žmogus, kuris padarė nusikaltimą, gali būti pasodintas į kalėjimą.

Jeigu Jūs patyrėte nusikaltimą, Jūs galite kreiptis į mus pagalbos.

Mes:

  • atsakysime į Jūsų klausimus,
  • suteiksime psichologo pagalbą. Psichologas yra specialistas, kuris padeda spręsti problemas. Psichologas Jus išklausys ir padės spręsti Jūsų problemas,
  • padėsime bendrauti su kitomis organizacijomis, kurios irgi gali Jums padėti,
  • suteiksime teisinę pagalbą.
    Teisininkas galės atsakyti į Jums svarbius klausimus.
    Pavyzdžiui, kaip parengti dokumentus teismui.

 

Kas yra krizė?

Krizė yra sunkūs gyvenimo pokyčiai.
Pavyzdžiui, krizė gali būti:

  • skyrybos,
  • artimo žmogaus mirtis.

Jeigu patiriate krizę, Jums gali būti sunku.

Jūs galite jausti:

  • daug nerimo,
  • baimę,
  • nežinomybę.

Tokia krizė gali trukti iki 8 savaičių.
Tai yra maždaug 2 mėnesiai.
Tačiau gali būti, kad Jūs jausitės blogai ilgiau nei 8 savaites.
Tai irgi yra normalu.

Jeigu Jūs pateksite į krizę, Jūs galite:

  • įveikti krizę.
    Tai reiškia, Jūs dirbsite su savimi.
    Jūs spręsite savo problemas ir ieškosite atsakymų, kaip gyventi toliau.
  • neįveikti krizės.
    Pavyzdžiui, Jūs galite nespręsti savo problemų.
    Tada Jums gali ilgai būti liūdna.
    Jūs galite susirgti ir blogai jaustis.
    Jūs galite nenorėti bendrauti su kitais žmonėmis.

Jeigu Jūs patyrėte krizę, Jūs galite kreiptis į mus pagalbos. Mes:

  • atsakysime į Jūsų klausimus,
  • suteiksime psichologo pagalbą. Psichologas yra specialistas, kuris padeda spręsti problemas. Psichologas Jus išklausys ir padės spręsti Jūsų problemas,
  • padėsime bendrauti su kitomis organizacijomis, kurios irgi gali Jums padėti,
  • palydėsime į kitas įstaigas, pavyzdžiui, polikliniką,
  • suteiksime teisinę pagalbą.
  • Teisininkas galės atsakyti į Jums svarbius klausimus.
  • Pavyzdžiui, kaip parengti dokumentus teismui.

 

Jeigu Jums reikia pagalbos, Jūs galite:

  • paskambinti mums telefonu. Mūsų telefono numeris yra +37067931930.

Mes galime su Jumis pasikalbėti:

  • pirmadienį nuo 9 valandos ryto iki 17 valandos vakaro,
  • antradienį nuo 9 valandos ryto iki 17 valandos vakaro,
  • trečiadienį nuo 9 valandos ryto iki 17 valandos vakaro,
  • ketvirtadienį nuo 9 valandos ryto iki 17 valandos vakaro,
  • penktadienį nuo 9 valandos ryto iki 17 valandos vakaro.

Jeigu Jums reikia pagalbos, Jūs taip pat galite:

  • parašyti mums elektroninį laišką. Mūsų elektroninis paštas yra kriziucentras@kamkc.lt
  • atvykti pas mus gyvai.

Mes esame Kaune.
Mūsų adresas yra Vaidoto gatvė 115.

Visa mūsų Centre teikiama pagalba yra nemokama.

Pagalbą galite gauti:

  • lietuvių kalba,
  • anglų kalba,
  • rusų kalba,
  • gestų kalba.

Gestų kalba yra rankų ženklų kalba.
Šią kalbą naudoja žmonės, kurie blogai girdi.
Jeigu Jums reikės gestų kalbos vertėjo, praneškite apie tai iš anksto.